Ein kreatives Bau und Konstruier spiel Eines der drei beigelegten Spiele bei der Vive. Und wenn ich das jetzt so sehe, muß ich sagen das ich es ziemlich unterschätzt habe SolKutTeR: Verschoben
Stimmt. Echte Spieler in die virtuelle Welt mit einzubauen, verdeutlicht das virtuelle Erlebnis. Bei RoomscaleVR kommt das gut rüber, aber könnte mir das auch gut bei allen anderen FirstPersonGames (Shooter, Racing, Flight) als Präsentation vorstellen.
Mixed Reality Trailer sind in der Tat genial, und seit Version 1.0.8 des SteamVR Unity Plugins unterstützen (mit etwas Aufwand) auch praktisch alle Vive-Spiele, die mit Unity entwickelt wurden, die Aufzeichnung von Mixed Reality Material. Zum Spiel: Fantastic Contraption ist definitiv einer meiner Favoriten. Es macht wirklich Spaß, diese Dinger zusammenzubauen und dann zu schauen, was sie machen, wenn sie mal loslegen
War euch bekannt, das eine Rift+Touch Version geplant ist? Fantastic Contraption Oculus Teaser Guter Artikel von VRodo zur Entwicklung: Mit Touch-Controllern ähnlich wie HTC Vive
Mit erscheinen des Touch Set's soll dieser Titel auch Rift Support bieten. Daher verschiebe ich diesen Titel vorsorglich schon mal in die Systemübergreifende Spiele Rubrik. [Quelle]
Vielleicht ja für den ein oder anderen interessant und nochmal in den Titel rein schaut. [Neues Update] Kaiju Update 1.5.0 Spoiler: Changelog Kaiju Scale: full support for playing in smaller spaces including seated. (Re)configure world size and orientation via the companion menu on your monitor (settings > standing scale > configure standing). Config will automatically run once if SteamVR is set to “Standing Only”. Steam Workshop support for modding Neko skins. See http://steamcommunity.com/app/386690/workshop/ and http://northwaygames.com/contraption-modding/ Workshop support for other languages. See http://steamcommunity.com/app/386690/workshop/ and http://northwaygames.com/contraption-modding/ Japanese language support. Change language via the companion menu on your monitor. Other languages coming eventually and/or create your own using Steam Workshop. Rate and fave saved contraptions by giving them a smooch Throw level from maquette to frog to delete autosave and revert New avatars and improved avatar model physics Change avatar by using the touchpad while grabbing maquette New avatar hats and improved existing hat models Twitch chat voting on avatars and hats with "!avatar wolf" or "!hat 5", defaults to 60 second rounds. Twitch mods can disable, trigger rounds, or force a change immediately. Avatar shadows Command-line arguments to run in demo mode, eg "-demo". Contact us for full list. Rearranged things in dark world Combined level and contraption save tables into one New look for Neko Highlight Neko's parts when you're close enough to grab them Improve Neko animation performance New look and animation for victory spheres Improve stereo shader rendering Tweaks to tutorial messages Hourglass loading indicator Fade out effects Selection highlighting on camera bug and some other things Sound tweaks Tweak and tune all haptic responses Added arrows to tutorial umbilicals Minor tweaks to several levels (must delete autosaves to see) Hide online contraptions made with newer incompatible game versions Fix helmet obstructing first person companion view Fix error on loading corrupt save files Fix Twitch panel error and bloat Fix SteamVR init crash Fix physics issues caused by variable framerate Fix respawn delay after taking items from Neko Fix hitting start/stop while loading Fix several levels so they'll break less Fix snaps disappearing or being where they shouldn't Fix and tweaks to camera bug Fix Neko's missing eyes on blink with helmet Fix spelling "comfortably" Dazu noch ein guter Artikel von "Andy Moore" von "Radial Games". Scaling the Play Area The Benefit Of Room Scale Design The Challenge Of Room Scale Design Planning The Change Custom Scaling - The Killer Solution Challenges
Hier mein Gameplay zu Fantastic Contraption, eines der ersten Vive games. Das Spiel war zu Release damals schon verfügbar: