LibreVR ReVive - Oculus Home Titel auf der Vive

Dieses Thema im Forum "VR Experiences & Apps" wurde erstellt von Hammerschaedel, 13. April 2016.

  1. Aso man kann das pitool auch mit andere Brillen ausser der pimax nutzen oder meintest du es einfach als beispiel für ein weiteres Programm was eine rift emulert?
     
  2. Letzteres. Ich glaube nicht dass du das Tool freiwillig benutzen wollen würdest, selbst wenn es gehen würde ;)
     
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  3. Und mit dem Pitool laufen auch nicht alle Titel. Echo Arena z.B. geht nicht....
     
  4. Ich überlege mal revive auszuprobieren (nachdem ich nun keine Rift mehr habe und nur eine Vive nutze).

    Kurze Fragen, kurze Antworten.

    Funktioniert das zufriedenstellend?
    Ist das viel "gefrickel" um es zum laufen zu bekommen?
     
  5. ja funktionert gut.
    einzige einstellung bzw unterscheidung ist, ob es ein oculsstore oder steam game ist.

    die werden anders gestartet.


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  6. Neue Programmversion 1.7.0, mit neuem experimentellen OpenXR Support.
     
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  7. Neue Programmversion 1.7.2 mit unter anderem neuem Oculus SDK 1.39.
     
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  8. Neue 1.8.2 Version mit aktuellem Oculus 1.41 SDK.
    Hier noch zur Vervollständigung die restlichen Neuerungen seit dem Update 1.7.2.
    Bug fixes
    • Revive: Fixed stuttering in Raccoon Lagoon, Vader Immortal and Defector
      • Defector still has a latency issue, will be fixed in 1.8.0 soon
    • Revive: Fixed crash when launching Dance Central
    • Revive: Small tweak to the grip values so less force is needed to grab objects
    • ReviveXR: Fixed non-functional "enable OpenXR support" tray icon option
    Hotfixes
    This release has been updated a few times to fix some minor mistakes, redownload the release if you experience any of these problems.
    • Fixed menu button activating unintentionally
    • Fixed apps not being recognized correctly in the Steam library
    • Fixed game image being stuck in the same position when turning your head
    • Fixed incorrect throwing direction in Echo Arena
    • Change the default grip binding to use capsense instead of the force sensor
    Changes
    • Revive: Major overhaul of SteamVR Input support
      • Controller pose can now be customized in SteamVR as well
    • Revive: Updated OpenVR to version 1.6.10
    • Revive: Removed support for the Revive tab in the old versions of OpenVR-AdvancedSettings
    • Dashboard: Added Oculus Home to the list of default apps
    • ReviveXR: Update OpenXR support to 1.0 (experimental and untested)
    Bug fixes
    • Revive: Fixed stuttering in The Climb, The Unspoken and Wilson's Heart
    • Revive: Re-enabled pose submission to reduce latency in Defector and other apps
    • Revive: Small tweaks to display time prediction to improve tracking
    Changes
    • Updated Oculus SDK to version 1.40
    • Improved SteamVR app identification
    Bug fixes
    • Revive: Fixed quad layers in Dirt Rally flipping upside down (#1322)
    • Revive: Fixed controllers not working if the user is not an admin (#1311)
     
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