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Elite Dangerous

Dieses Thema im Forum "Plattformübergreifende Spiele" wurde erstellt von sven, 31. Juli 2014.

  1. Nein, GTX 670 ist definitiv zu langsam, mit GTX 660 bricht bei mir im Rift Modus die FPS ein bis unter 40 FPS und so gigantisch viel schneller ist die GTX 670 leider nicht. ^^
     
  2. Ja Schreibtisch Demo läuft, Kamera auf Dev Kit gerichtet. Lampe blau.


    GTX 645 hier *greul* :-D
     
    #32 Micronomic, 31. Juli 2014
    Zuletzt von einem Moderator bearbeitet: 1. August 2014
  3. Hmmm...also auch im "leeren All"? Da läuft bei mir sogar der Arena Commander besser. Egal, danke. Eine GTX 780 ist mir für das Devkit eh noch zu teuer, da muss ich noch ein bisschen Geduld walten lassen.
     
  4. dann versuch das hier nochmal:

    1. Download the runtime and (optional) SDK
    2. Set up the Rift by following the instructions ...
    http://static.oculusvr.com/sdk-downl...ion_Manual.pdf
    3. Make sure you update the firmware.
    4. Test using the small room demo and / or oculus world using direct mode.
    5. If they work, calibrate your IPD and tracking zone using the config app and small room. I find putting the camera on the back wall and moving the desk forward allows for more wiggle room.
    6. If everything is cool, switch to extended mode inside the config app. For the moment keep the monitor set to primary.
    7. Not sure about AMD, but for NVIDIA cards you will need to change the orientation of the screen, so that it appears the correct way round. This can be done in the NVIDIA control panel. Whilst you are in there, create a 3d settings profile for ED and set antialiasing and triple buffering to on.
    8. Lastly in the NVIDIA control panel, set the Rift refresh rate to 75 hz.
    9. Ok now open up the oculus config file again and hit Ctrl , Alt and Del. in task manager, close wscrip.exe and ovservice.exe in processes.
    10. If its NOT Elite Dangerous you are wanting to play at this point, you will need to set the rift now as the primary monitor. If its Elite Dangerous you want, just open the game.
    11. In options / graphics make sure the refresh rate is set to 75 hz and v sync is on. Switch to oculus mode and set display to secondary monitor.
    12. Once in game, lean back in your chair and hit F12 to reset the rift and avoid clipping. If you are still not happy, move your desk away from the wall and reset again. (Assuming you have the camera mounted in the wall behind the desk.)
    *If you are getting a message saying oculus service not available, go to your oculus folder and open the inside the services folderovrservice_x86 or x64. Then open the config.exe inside the tools folder.
    * it's also worth mentioning that its worth spending some time setting up your IPD and playing with the lens distance (via the screws on the sides of the rift)... Especially if things seems overly blurry.
    * if still no joy, try disabling / unplugging peripherals, particularly logitech devices and drivers.
    * if things are stuttering this is possibly a vsync issue and you should check that you have forced it through in NVIDEA for Elite. (Make a profile and switch vsync, AA and triple buffering to on). Also make sure your rift is set to 75 hz in the NVIDIA panel in screen res section. Lastly set the colour scheme to windows basic. This disables Aero, which for some reason can play havoc with the rift monitor.
    * also try switching input to PC from HDMI to DVI or VICE VERSA... No idea why this makes a difference but it has for me twice now!
    * if it STILL doesn't work go back and try again, chances are you missed something or did them out of order.
    * update the firmware a few times just to rule it out ... Again this one worked for me
    * setting colour scheme to window basic (from aero) also has been reported to make a difference
     
  5. hast du die grafik auf anschlag?


    wieso muss man den bei fast jedem spiel mit irgendwelchen tools frickeln, das dk1 musste man nur einmal installieren/konfigurieren und dann liefen alle spiel mit dk1 unterstützung. langsam werde ich sauer. amd phenom cpus werden auch nicht unterstützt, jetzt sprechen einige von amd gpu problemen usw. was soll der schmarrn.
    die auflösung ist plötzlich auch nicht mehr ausreichend obwohl in den ganzen previews zwar gesagt wurde, dass man noch immer ein pixelraster erkennt, aber alles viel schärfer ist und schriften lesbar sind. bin irgendwie enttäuscht. wozu gibt es in ed:dangerous eine dk2 kompatibilität, wenn man doch alles selbst zusammen basteln muss.
     
    #35 virtualBoy, 1. August 2014
    Zuletzt von einem Moderator bearbeitet: 1. August 2014
  6. Nein, das war alle Details komplett runtergedreht.
     
  7. Ich habs jetzt gerade gekauft... und DU bist schuld! ^^
    Konnte einfach nicht mehr wiederstehen, dabei wollte ich eigentlich noch was warten...
    Werde es dann heute mit meiner Rift einstellen und antesten. Morgen kommt dann noch ein Joystick dazu!
    Auf in die Tiefen des Weltalls! :LOL:
     
  8. Und dann bitte nicht vergessen und ein ausführliches Review schreiben und hier posten. Da bedanke ich mich schon mal im Voraus für. Ich will ALLES wissen. ^^
     
  9. Vielleicht treffen wir uns in der Unendlichen Tiefen ^^

    CMDR. EC0
     
  10. ganz einfach, weil das game noch nicht auf das neue 0.4 sdk angepasst wurde..