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Unity GUI für Oculus Rift - Kurs Erweiterung

Dieses Thema im Forum "VR-Entwicklung mit Unity" wurde erstellt von Temophor, 8. August 2015.

  1. Liebe Community,

    mein Kurs "Unity3D and the Oculus Rift" hat nun eine GUI-Erweiterung erhalten.
    Schauts euch an:





    Course Overview: http://youtu.be/EnDRx2k-zY0
    Fellow Youtuber Discount: https://www.udemy.com/unity3d-and-the-oculus-rift/?couponCode=Fellow+Youtuber+Discount

    Get to know the most important things to start building user interfaces with the oculus rift. This section also contains a lot of valuable information on how interfaces may be designed in VR.

    This course tackles the hot topic of "virtual reality". In Q1 of 2016, oculus will release the finished version of the rift. Other big companies like google, facebook, sony, valve and others have joined the VR movement. It is definetly going to be the next big thing. Get a head start by taking this course. In the course, we take a look at different techniques that are crucial to VR development.

    If you are interested in Unity3D or virtual reality, then this course is for you. Participants of this course are thereafter able to develop their own applications with the Oculus Rift. This course covers everything from the basics, such as using the headtracking for aming, shooting and selecting objects up to alternative movement models, namely bird's eye camera controls or teleporting. Useful programming skills can be picked up along the way as we practice the new techniques with several training examples in the Unity3D environment.
     
    #1 Temophor, 8. August 2015
    Zuletzt von einem Moderator bearbeitet: 30. April 2016
  2. Sehr gut gemacht. Wirst Du da auch mal ne deutsch vertonte Variante rausbringen? Denke schon, dass es da eine Nachfrage gibt.. oder irre ich?!
     
  3. joar, ich weiß nicht genau. Ich habe den Kurs jetzt erstmal auf Englisch gemacht, da ich so natürlich potentiell viel mehr Leute erreiche. Normalerweise sollte jemand, der für die Oculus Rift entwickelt auch die nötigen Englischkenntnisse haben um meinen Kurs zu verstehen... oder irre ich?!
    Könnte mich bei Gelegenheit mal daran begeben, die Texte zu übersetzen. Erstmal muss ich allerdings ein paar Klausuren schreiben, wenn dann erscheint sowas ab Mitte Oktober